Bergochdalbana

Helgen ute hos mamma var trevlig, blev lite trött på lite tjat och gnat, men det blir lätt så när man är många.
Fredagen ägnades åt att laga mat och äta den, sen somnade jag nästan i T´s famn framför VM men jag bäddade på oss i källaren och slocknade så fort jag la huvudet på kudden.
Lördagen vaknade vi många gånger, det regnade, några skulle upp på fotbollsmatch och hunden var vild, men vi gick upp vid 11 och fixade frukost. Sen bakade morotskaka och blåbärspaj, för T fyller år nästa vecka så vi passade på att fira honom.
Runt 2 kom det över lite folk så vi fikade och pratade massor. Vi stannade kvar på middag hos mamma också hon serverade varmmackor med kantarell röra, det var kanon gott.
Man sov inte så där jätte bra i bäddsoffan så vid halv 8 åkte vi hem från mamma. Vi kom hem kikade på lite film åt lite popcorn och sen stöp vi i säng.

Imorse vaknade vi vid halv 10, jag har legat och läst och sen började T tjata om frukost och MAX, jag känner absolut ingen hunger och dessutom trodde jag eller ville jag snarare att vi skulle åka iväg till IKEA så jag drog på mig ett par sköna jeans men magen hänger över linningen och jag känner mig fet och äcklig och är inte alls så sugen på att trycka i mig mat. Så humöret är upp och ner mest hela tiden.
Skulle helst vilja lägga mig i sängen och kolla på film hela dagen eller åka iväg någonstans och kommer hem helt uttröttad ikväll och somna som en stock. Men vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0