I natt jag drömde..

att jag blev skjuten i skallen i ett rån, när jag vaknade kändes min kropp helt mörbultad.. Inte kul, men en bamsealvedon och 2 novalykol senare satt jag i bilen på väg till jobbet. Det gick ganska bra idag, trots reklam och snålblåst.

Men imorgon blir det att svära över IKEA katalogen, visst den är underbar att kika i men det är inte så lätt, den vägen en del..

Jag följde planen ang lunchen/middagen också, lagade chiliconqourn till mig och T, han käkade sin med pasta och jag min med kokta morötter med lite smör över.
Riktigt gott.

Nu är tydligen sommaren på posten över så nu är det tillbaka till vanliga tider vilket gör att vi ska käka lunch på jobbet, så eftersom det blev en halv portion av min mat kvar slängde jag i en burk med salsa och bönor och vips blev det en lunch till morgondagen med massvis med protein.

Just nu blir det inte protein, det blir mörkchoklad med hallonsmak men det är gott så då tänker jag njuta.

Jag är lite av en hypokondriker och får ofta för mig att jag lider av än det ena än det andra, men igår ramlade jag över en artikel på aftonbladet om Borderline och där fanns det en lista med saker som är typiska för en person med Borderline och vilken häftig känsla att det finns fler än jag som har ett humör som åker bergochdalbana 14 gånger om dagen... Nu säger jag inte jag att jag har Borderline men det finns kanske något som inte är riktigt riktigt..
Saxat direkt från Wiki:
De diagnostiska kriterierna för borderline-personlighetsstörning enligt DSM-IV lyder som följer:

1. gör stora ansträngningar för att undvika verkliga eller fantiserade separationer (Check Jag är livrädd för att T ska lämna mig)
2. uppvisar ett mönster av instabila och intensiva mellanmänskliga relationer som kännetecknas av extrem idealisering omväxlande med extrem nedvärdering
3. uppvisar påtaglig osäkerhet och instabilitet i självbild och identitetskänsla (Check)
4. visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (till exempel slösaktighet, sexuell äventyrlighet, alkohol-, medicin- eller drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning, kaotisk livsstil). (Halv check, äter taskigt i perioder varvat med att bara äta skärp, försöker hålla mig borta från alkohol eftersom jag inte kan dricka med måtta..)
5. vissa kan uppvisa suicidala gester, suicidhot och ibland upprepat suicidalt beteende, eller självskadande handlingar (Check)
6. är affektivt instabil, vilket beror på en påtaglig benägenhet att reagera med förändring av sinnesstämningen (till exempel intensiv episodisk nedstämdhet, irritabilitet eller ångest som vanligtvis varar i några timmar och endast sällan längre än några få dagar) (Check)
7. känner en kronisk tomhetskänsla (Check)
8. uppvisar inadekvat, intensiv vrede eller har svårt att kontrollera aggressiva impulser (till exempel ofta återkommande temperamentsutbrott, konstant ilska, upprepade slagsmål) (Check)
9. har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller dissociativa symptom.


Nu Dark Angel och sen Prison Break!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0